ȘCOALA GIMNAZIALĂ „NICU ALBU”

PIATRA NEAMȚ

Ministerul Educației, prin Direcția Generală Învățământ Preuniversitar, organizează anual, la nivel național, Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a și Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a.


Subiectele și baremele de evaluare și de notare, precum și alte informații referitoare la Evaluările Naționale sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic, document tip, elaborat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Testele sunt formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. Acestea au un nivel mediu de dificultate și au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale.


Pentru Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, testele sunt structurate astfel:

primul test vizează evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise;

al doilea test vizează evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite;

al treilea test vizează evaluarea competențelor de matematică.


Pentru Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, testele sunt structurate astfel:

primul test vizează evaluarea competențelor de întelegere a textului scris;

al doilea test vizează evaluarea competențelor de matematică.


Pentru Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a, testele sunt structurate astfel:

primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare”;

al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Știinte ale naturii”.


Instrumentele de evaluare sunt confidentiale din momentul demarării acțiunii de elaborare a acestora și până în momentul în care sunt publicate pe website-ul www.subiecte.edu.ro. Toate persoanele care au acces la aceste documente semnează un angajament de confidențialitate, în condițiile legii.


Rezultatele individuale obținute nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unității de învatamânt printr-un proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învățare al elevului se ia coroborând rezultatele la Evaluările Naționale cu datele și observațiile înregistrate de-a lungul parcursului educational al elevului. Planurile individualizate de învățare ale elevilor sunt comunicate părinților/reprezentanților legali ai elevilor.