Politica educaţională a României susţine mobilitatea şi schimburile de studenţi şi personal academic la toate nivelurile educaţionale, ca o contribuţie importantă la dezvoltarea dimensiunii europene în educaţie şi a calităţii educaţiei, precum şi la îmbunătăţirea relaţiilor de colaborare şi a deschiderii sistemului educaţional.
Dezvoltarea resurselor umane în învățământul preuniversitar implică două componente:
- mobilitatea personalului didactic;
- evaluarea activității și a performanței personalului didactic.
Mobilitatea personalului didactic este reglmentată prin Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar, care cuprinde condiţiile de ocupare a posturilor didactice de predare/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, organizarea şi desfășurarea etapelor de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, angajarea personalului didactic de predare în învăţământul preuniversitar, precum şi eliberarea din funcţie a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar.
Evaluarea activităţii personalului didactic este reglementată prin Metodologia de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile de învăţământ preuniversitar, care conține procedura de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, stabileşte normele de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de evaluare precum şi instrumentele de evaluare, asigură cadrul necesar pentru o evaluare unitară, obiectivă şi transparentă a personalului didactic şi didactic auxiliar și asigură un sistem motivaţional care să determine creşterea performanţelor profesionale individuale.
Informații relevante:
Condiții specifice: