La nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar din România funcționează Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității educației, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministerului Educației nr. 4183 din 04.07.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar și Legii nr. 198 din 04.07.2023 a învățământului preuniversitar.
Regulamentul de organizare și funcționare a comisiei, precum și strategia acesteia este elaborată și aprobată de Consiliul de Administrație al unității de învățământ, după consultarea Consiliului Profesoral, a Consiliului Consultativ al Elevilor și a structurilor asociative ale părinților.
Conducerea operativă a comisiei este asigurată de Director sau de un coordonator desemnat de acesta.
Componența Comisiei pentru Evaluarea și Asigurarea Calității educației în unitățile din învățământul preuniversitar cuprinde:
‒ 1-3 reprezentanți ai corpului profesoral, aleși prin vot secret de Consiliul Profesoral;
‒ un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
‒ un reprezentant al părinților, în cazul învățământului preșcolar, primar, gimnazial sau liceal;
‒ un reprezentant al elevilor, în cazul învățământului liceal și postliceal;
‒ un reprezentant al consiliului local;
‒ un reprezentant al minorităților naționale, după caz, provenind din corpul profesoral, reprezentanții părinților sau ai elevilor.
Atribuțiile Comisiei pentru Evaluarea și Asigurarea Calității educației sunt:
‒ coordonează aplicarea procedurilor și activităților de evaluare și asigurare a calității, aprobate de conducerea unității de învățământ, conform domeniilor prevăzute la articolul nr. 233 aliniatul (7) din Legea nr. 198 din 04.07.2023 a învățământului preuniversitar;
‒ elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educației în unitatea de învățământ, care este adus la cunoștință tuturor beneficiarilor prin afișare sau publicare;
‒ elaborează o strategie care cuprinde cel puțin următoarele direcții: rezultatele învățării, reducerea analfabetismului funcțional, reducerea absenteismului, abandonului școlar și părăsirii timpurii a școlii, precum și promovarea excelenței;
‒ formulează propuneri de îmbunătățire a calității educației.
Informații relevante:
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2023-2024
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2022-2023
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2021-2022
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2020-2021
Procedura operațională privind desfășurarea activității didactice on-line
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2019-2020
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2018-2019
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2017-2018
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2016-2017
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2015-2016
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2014-2015
Raportul anual de evaluare internă a calității pentru anul școlar 2013-2014
Raportul anual de evaluare internă a calităţii educaţiei pentru anul şcolar 2010-2011